Kalcij

Ali veste, kateri mineral je v telesu najpogostejši? Ne? Če vam rečemo, da ga največ v kosteh in zobeh? Verjetno vam je odgovor že znan, da gre za kalcij. Že kot otroci morda pomnimo situacije, ko smo uživali razne pripravke polne kalcija, zato, da bomo zdravi in močni. To mnenje smo verjetno še ohranili tudi sedaj.

Za telo je najbolje, da je preskrbljeno s kalcijem v času odraščanja otroka, ko je rast najhitrejša in kasneje pri starejših ljudeh ko se začne zmanjševati kostna gostota. Sicer je kar nekaj kalcija v določeni hrani, pa vendar moramo poskrbeti, da telo pridobi dovoljšne količine tega. Če tega s pomočjo hrane ne dobi, je prav, da poiščemo drugo rešitev, ki pa je običajno prehransko dopolnilo kalcija.

Najboljši viri kalcija so predvsem mlečni izdelki, žito in zelenjava. In, če smo morda menili, da je kalcij pomemben predvsem za močne kosti, moramo dodati še nekaj drugih blagodejnih učinkov na naše telo, ki jih ima. In sicer pomaga pri strjevanju krvi, k normalnemu delovanju prebavnih encimov, pravilnemu delovanju mišic, pomembno vlogo ima pri celični signalizaciji, pri sproščanju energije pri presnovi, ipd.

Pravzaprav vsaka funkcija telesa ima pomembno vlogo in jim moramo na nek način zagotoviti nemoteno delovanje. Sicer na nekatere dejavnike ne moremo vplivati in jih ne moremo spreminjati, velikokrat pa lahko tudi sami kaj storimo za lastno zdravje in posledično počutje. Pomembna je tudi preventiva, ki je bistvena, zato, da sploh do težav niti ne pride. Sicer preventiva sicer ni zagotovilo, da se nekaj ne bo zgodilo, pa vendar je velikokrat zelo dobrodošla. Sploh, ko je potrebno poskrbeti, da telo pridobi dovolj vitaminov, mineralov in drugih snovi.

Tako kot pri drugih stvareh, tudi pri kalciju ne sme priti do pretiravanj. To pomeni, da je dobro, da ne prekoračimo določenih dnevnih količin vnosa v telo, saj lahko tudi to ima negativne posledice.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *